زهر است اعطای خلق هر چند که دوا باشد

حاجت ز کی میخواهی جایی که خدا باشد

Pages

۱۳۹۲ تیر ۲, یکشنبه

موهای سفید بدون رنگ، تداوی می شود



از گذشته های دور تغییر رنگ موها نشانهء از گذشته زمان به شمار می رود و در مبارزه با آن از رنگ های مو، استفاده می شود.
اما اینک می شود گفت که بر اساس نتایج مطالعات و تحقیقات یک تیم تحقیقاتی اروپایی، می توان رنگ موها را تداوی کرد و دیگر نیازی به رنگ مو نخواهد بود.

به این ترتیب به همان اندازه که این خبر برای کسانی که رنگ موهایشان سفید شده، یک نوید خوش است، به همان اندازه خبر بد برای شرکت ها و فابریکه هایست که رنگ مو تولید می کنند.

به نوشتهء مجلهء فدراسیون نهادهای تحقیقاتی بیولوژی امریکا (FASEB) نزد کسانی که موهایشان سفید می شود، در قسمت ترشحی داخل مو ها، مادهء هایدروژن پاروکساید به پیمانهء خیلی زیاد تراکم می کند که باعث سفید شدن آن از داخل بسوی بیرون می شود. اما مهمتر از همه اینست که تحقیقات نشان می دهد، این پروسه کاملاً قابل تداوی است.

پروفیسور کارین یو. شالرویتر(Karin U. Schallreuter) عضو انستیوت تحقیقاتی (Pigmentary Disorders) که در مورد تغییرات رنگ در وجود انسان تحقیق می کند و مطالعات در مورد تغییر رنگ مو ها را یکجا با پروفیسور ای. ام. ارندت (E.M. Arndt) از پوهنتون گریفسوالد (Greifswald) جرمنی و دانشمندان موسسات تحقیقاتی بریتانیا انجام داده است، می گوید:
«تحقیقات نشان می دهد که تداوی موفقانه و کامل تغییر رنگ مو ها، بر بهبود کیفی زنده گی نیز تاثیر خیلی مثبت دارد.»

برای بررسی نتایج تحقیقات در مورد تداوی رنگ موها، پروفیسور کارین یو. شالرویتر (Karin U. Schallreuter) و همکارانش 2411 تن را مورد تداوی قرار دادند که نتایج این تحقیقات با دوا های پیشنهادی، متفاوت، اما موفقانه بوده است.

جرالد ویس من (Gerald Weissmann) مدیر مسوول مجلهء فدراسیون نهادهای تحقیقاتی بیولوژی امریکا (FASEB) می گوید، برای قرن ها، نسل ها، دوا ها و طریقه های مختلف را برای پنهان کردن رنگ سفید موهایشان ابداع و استفاده کرده اند، اما اینک برای نخستین بار طریقهء حقیقی آن که موها را واقعاً تداوی می کند، کشف شده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر