زهر است اعطای خلق هر چند که دوا باشد

حاجت ز کی میخواهی جایی که خدا باشد

Pages

۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

شیوه‌های ایجاد خشنودی در دوران نامزدی



شیوه‌های ایجاد خشنودی در دوران نامزدی
همواره با مهربانی با هم صحبت کنید. وقتی از هم جدا می‌شوید، از صمیم قلب و از ته دل، برای همدیگر دعا کنید. برای سلامتی‌اش از هیچ کاری دریغ نکنید. از نامزدتان بپرسید چه چیزهایی از یک رابطه‌ی رمانتیک می‌خواهد. خود را نسبت به موفقیت‌هایش مشتاق نشان‌دهید. هدیه‌های خود را به بهترین و زیباترین شکل، بسته‌بندی کنید. وقتی نمی‌توانید به‌طور علنی به هم ابراز احساسات‌ کنید، از راه نگاه‌تان، این کار را انجام دهید. هروقت احساس کردید غمگین است، با او همدلی کنید. در همه‌حال، سپاس‌گزار اقدامات مثبت او باشید. با کمال میل و از سر شوق، از زادگاهش دیدار کنید. (تا حد امکان) از عطر مورد علاقه‌اش استفاده کنید. برای موفقیت در شغلش، از هیچ‌کاری دریغ نکنید. تشکر و قدردانی خود را گاهی‌وقت‌ها به‌وسیله‌ی نامه یا کارت پستال به او ارائه دهید. حتی اگر شخصیت مشهوری هستید، باز هم در زندگی‌تان، از تجربه و رهنمودهای اقوام و آشنایان یکدیگر بهره بگیرید. همیشه درپی کشف کردن بهترین حالت‌های روحی همدیگر باشید. به درددل‌هایش گوش دهید. برای پیوند صمیمانه‌‌‌تان، ارزش قائل باشید و ارتباط خود را غنی سازید. او را با اصطلاحات عاشقانه، صدا بزنید (اصطلاحاتی که او دوست دارد). به این مسأله ایمان داشته باشید که شما بهترین جفت برای یکدیگر هستید. رازدار یکدیگر باشید. همیشه سعی‌کنید او را در تمام امور، مقدم بدانید. با او همواره صادق باشید. پیوندتان را موهبتی الهی بدانید. وقتی از شما تعریف و تمجید می‌کند، سخنان او را با روی خوش بپذیرید. از سلیقه و ذوق او تعریف کنید. به هنگام خرید پوشاک و در انتخاب لباس، به او کمک کنید. 
رواج‌دهنده‌ی عشق باشید. وقتی بستگان او میهمان شما هستند، وسایل رفاه آنان را هم‌چون خانه‌ی خودشان، فراهم کنید. همواره به روی یکدیگر لبخند بزنید. با کارها و گفتارتان، به او بگویید که بسیار دلپذیر و دوست‌داشتنی است. راجع‌به مخالفت‌هایش، بحث و تبادل‌نظر کنید. بهترین دوست هم باشید. باگذشت و انعطاف‌پذیر باشید. سعی‌کنید تا حد امکان، در جلسه‌های مذهبی و علمی با هم مشارکت کنید. به او اعلام کنید که بهتر از آنی است که شما می‌خواهید. اولین گُلی را که به شما داده، به رسم یادبود، خشک کرده و نگه‌داری کنید. عقیده‌های جدیدتان را با هم درمیان بگذارید. وقتی با نامزدتان تنها هستید، امیال و احساسات درونی خود را برای همدیگر بازگو کنید. گاهی نیز سعی‌کنید از دریچه‌ی چشمان او، دنیا را بنگرید. از همدیگر دلجویی کنید. آرزوهای زیبایی را نسبت به هم در دل بپرورانید. فراموشی‌اش را ببخشید. این‌که با چه حالتی، هدیه را به نامزدتان تقدیم می‌کنید، مهم‌تر از ارزش هدیه‌تان است. از راهنمایی‌کردن او در امور خیلی خصوصی‌اش، خودداری کنید مگر آن‌که خودش از شما راهنمایی بخواهد. در عذرخواهی کردن، از یکدیگر سبقت بگیرید. وقتی نامه‌ای که نام هر دوی شما روی آن نوشته شده است را دریافت کردید، منتظر بمانید تا آن‌را با یکدیگر باز کنید. از همان اصطلاحاتی که نامزدتان در صحبت کردن به‌کار می‌برد، استفاده کنید. نسبت به هم، دل‌نازک باشید. به خواسته‌های یکدیگر احترام بگذارید. در دوران نامزدی، لحظه‌هایی را خلق کنید که در تاریخ زندگی‌تان ثبت شود. همیشه اجازه دهید آخرین کلام را او بگوید (حتی اگر زمان کمی را با هم بودید). وقتی می‌خواهید چیزی را برایش بخرید، در طول خرید، با او با خوش‌رویی و مهربانی رفتار کنید. از او بپرسید درباره‌ی آینده‌ی زندگی‌اش چه برنامه‌ای دارد. هنگام مکالمه‌ی تلفنی، در میان سخنان‌تان به یکدیگر ابراز علاقه کنید. برای ترک هر عادت منفی، او را تشویق کنید. در ابراز احساسات،‌ همواره پیش‌دستی کنید. همیشه صبور و شکیبا باشید. مراقب باشید مسأله‌ای که او را ناراحت می‌کند، پیش‌نیاید. حتی اگر می‌دانید که او اشتباه می‌کند، باز هم به نقطه‌نظراتش اهمیت بدهید. وقتی به محل کارش تلفن می‌زنید، حرف‌های‌تان را با او خلاصه‌کنید. به‌جای این‌که همیشه به این بیندیشید که از نامزدتان چه می‌خواهید، کمی فکر کنید نامزدتان از شما چه می‌خواهد. سعی‌کنید در همه‌چیز، بهترین باشید. 


خانواده‌اش و از همه مهم‌تر، مادرش را مورد لطف قرار دهید. شکرگزار نعمت‌هايی باشید که خداوند به شما ارزانی داشته است. به افرادی که او را می‌شناسند، بگویید که چه‌قدر دوستش دارید. به‌جای این‌که همیشه هدیه‌ای برایش بخرید، یک‌بار هم هدیه‌ را خودتان بسازید. موفقیت و کامیابی‌های‌تان را با رضایت کامل با هم قسمت کنید. آن‌چه را که نامزدتان نیاز دارد، جدی بگیرید. او را تشویق کنید که مرتب با خانواده‌اش (به‌خصوص مادرش) تماس داشته باشد یا به آنان سر بزند. ساعت‌های کارتان را طوری تنظیم کنید که همدیگر را بیش‌تر ببینید. کتاب‌هایی در مورد چگونگی سالم بودن رابطه‌ی زناشویی بخوانید. به کارهایی که همسرتان برای شما انجام می‌دهد، توجه داشته باشید و قدردان محبت‌های او باشید. از کلمه‌ی «ما» به‌جای «من» بیش‌تر استفاده کنید. برای برادر و خواهر کوچکش، هم‌چون برادر یا خواهری بزر‌گ‌تر باشید. همیشه اولین کسی باشید که روزهای مهم زندگی‌اش را تبریک می‌گوید. وقتی بیمار است، مرتب وضعیت حال او را بررسی کنید. این نکته را در نظر بگیرید که چه‌چیز باعث خوشحالی عشق زندگی‌تان می‌شود. در برقراری ارتباط و پیوندهای خانوادگی، به او کمک کنید. بکوشید نسبت به اقوام او، آشنایی کسب کنید. همیشه در ابتدای درخواست‌های‌تان، «خواهش می‌کنم» را اضافه کنید. وقتی‌ می‌خواهید هدیه‌ای برایش تهیه کنید، در مواردی شاید بهتر باشد نظر پدر یا مادرش را جویا شوید. سعی‌کنید شرایطی فراهم آورید تا همه‌ی جاهایی را که دوست دارید، با یکدیگر ببینید. روز تولدش را به پدر و مادر او تبریک بگویید و از آنان به‌خاطر تربیت فرزندشان تشکر کنید.‌ به هنگام صحبت کردن، دست‌های همدیگر را بگیرید. روی مزار افرادی که تعلق‌خاطری نسبت به آنان دارد، ‌گل بگذارید. نگذارید حریم‌های کلامی بین شما از بین برود. گاهی‌وقت‌ها یک شاخه گل، گویای تمام ناگفته‌هاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر